کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ما دیگر کنکور نخواهیم داشت بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه دو مرحله‌ای را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش پیام خانواده، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد کنکور و مصوباتی در خصوص کاهش سهم آن در نظام سنجش آموزش کشور گفت: طی سال‌های آینده ما دیگر کنکور به شیوه سابق نخواهیم داشت بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه که شامل دو بخش است را اجرایی خواهیم کرد.

 عبدالرسول پورعباس ادامه داد: نظام سنجش دو مرحله‌ای را آزمون‌های یکپارچه کشوری در آموزش و پرورش و  آزمون‌های کشوری در سنجش تشکیل خواهد داد، ملاک پذیرش و ورود به دانشگاه نیز این دو سنجش خواهد بود،   از این رو کنکور را حذف شده در نظر بگیرید، سوابق تحصیلی و آزمون سنجش به شکل هوشمند و در تعدد قابل قبول از سوی آموزش و پرورش و سازمان سنجش در راستای تقویت این دو سازمان طراحی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش سهم سوابق تحصیلی به عدالت آموزشی نزدیک خواهیم شد، گفت: برای رسیدن به عدالت آموزشی باید بتوانیم امتحانات هوشمند را در این کشور برگزار کنیم آنچه آن روزها تحت عنوان امتحانات متعدد می‌گفتیم امروز عملیاتی خواهد شد، چرا که امروزه نیز فناوری آن در کشور موجود است و در آینده در مورد جزییات آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پورعباس ضمن ابراز امیدواری در خصوص اجرای طرح امتحانات هوشمند ظرف دو و نهایت سه سال آینده گفت: با تکرار، تعدد و تنوع آزمون ها هم کیفیت آموزش بالا خواهد رفت و این موضوع اثر مثبت بر روی آموزش داشته و هم مافیای کنکور حذف خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش در مورد تعارضات پیش آمده در سال جاری در مورد تفاوت اهداف آموزشی آموزش و پرورش و سازمان سنجش گفت: درجلسه ای که با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم بر این نکته تاکید شد که در راستای هم سو کردن هر دو سازمان در جهت ارائه خدمات بهتر و برجسته تر به دانش آموزان گام برداریم.

وی در مورد جزییات این همراهی و هم سویی گفت: مهمترین امر بیشتر در مسیر محتوا سازی و اجر است اگر محتواسازی را به شکلی پیش بریم که سوالات ما درچارچوب کتاب‌های آموزش و پرورش باشد این تعارضات پایان خواهد یافت.

رئیس سازمان سنجش گفت: ما برای سال ۱۴۰۱ این کار را شروع کرده ایم و به امید خدا با طرح سوالات مفهومی، محتوایی و در واقع متکی به محتوای کتاب‌های درسی و نه خارج از آن باید هم زمان در آموزش و پرورش و سنجش تلاش کنیم.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که باید فاصله خود را با سوالات کلیشه‌ای زیاد کنیم بر این نکته تاکید کرد که باید به نقطه‌ای برسیم که صد در صد سوالات ما محتوایی و متکی به کتب درسی باشد که این موضوع به طور طبیعی تعارضات موجود را از میان خواهد برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =